Tisdag!

Idag efter jobb och förskola drog jag o barnen in till stan o asfalt för att få testa sina skatebords på riktigt och det uppskattades 😊 De va riktigt duktiga. Hjälm, knäskydd och handsydd användes givetvis. Jag har funderat på att efterlysa någon skatare som kan ha lite skola med barnen. Ska även höra om vi kan få åka på gocartens bana när de inte har öppet. För då kan vi ju nästan gå dit!!

20140513-224145.jpg

20140513-224156.jpg

20140513-224208.jpg

20140513-224220.jpg

20140513-224234.jpg

20140513-224250.jpg

Hämtade fotoboken idag så nu ligger jag Bara 1 år efter bland mina foton.
😖

20140513-224847.jpg den blev jätte bra 😄 så nu är det bara att fortsätta med nästa…

Vi håller på förfullt i gäststugan. Grejer åker upp på vinden in i Boden, kastas, ges bort, skänker, säljer o grejer jag inte vet vart jag ska göra av. Men tror det kommer bli bra. Hittade ett fint golv på kära, kära Byggmax som endast kostade 29kr kvm. Helt otroligt billigt!!
Sebbe hittade mina gamla band o spelare i gäststugan så han blev kvällens diskjockey 😘

20140513-225342.jpg

I går va Det första dagen på Sebbes inskolning. Barnen fick bekanta sig med skolan och föräldrarna fick goda smörgåsar, kaffe och information om skolan o allt runt om kring. Det är en läxfriskola och det innebär inga läxor hem, barnen ska göra allt i skolan o det innebär att de får jobba lite hårdare i skolan. Men skönt att slippa läxor. Något hem jobb blir det säkert men över lag inget alls. Skönt för barn och föräldrar!! Vi har nog valt Norrtäljes bästa skola. De verkar så vettiga och har verkligen barnen i första rum hela tiden. De är också så nytänkande. Härligt för val av skola va inte lätt!

De har en riktig kock i köket som vunnit mycket fina priser. Hon lagar allt från grunden o det serveras ekologiskt och närodlat så mycket det bara går, hon är jätte bra på näringslära så ungarna, pedagoger o lärare får jätte bra och sund mat. Kocken brukar gå runt och fråga vad barnen på förskolan o skolan tyckte om dagens mat, vad som va bra, dåligt och varför. I morgon är det sista dagen och då ska barnen även få äta mat i matsalen. Sebbe är sååå peppad att börja skolan och Norah är avis.